Fred Sengers

Journalist en Chinadeskundige

Fred werkte als freelancer onder meer voor Radio Rijnmond, Mare, Leidsch Dagblad, NRC Handelsblad, Adformatie en Management Team. Fred was mediaredacteur (onderwerpgebied radio en tv) bij Adformatie (het vakblad over reclame, media en marketing) en hoofdredacteur van het vakblad Incentive. Was hoofdredacteur van MarketingTribune bij het uitgeefconcern Reed Elsevier en schreef voor het marketingweblog MarketingPulse. Was adjunct-hoofdredacteur van Nieuwe Revu en eindredacteur van DingenDieGebeuren, het dagelijkse actualiteitenprogramma van de KRO op Radio 1 (later Goedemorgen Nederland). Was eindredacteur van KRO Reporter (onderzoeksjournalistiek). Sinds april 2013 heeft hij zich onder de naam Blogaap als zelfstandige publicist gevestigd met als specialisatie nieuws en informatie over China. Hij geeft gastcolleges, spreekt op congressen en is regelmatig te gast in radio- en tv-programma’s en auteur van het boek ‘Reis door China in 48 Dagen’.

Back to Top
MENU